I 2011 gikk vi ut av Bates reklamebyrå – hvor vi hadde utgjort planning- og marketingavdelingen siden 1994 – for å starte vårt eget rådgivningsfirma.

På laget hadde vi vår egen undersøkelse for det vi kaller reell målgruppeinnsikt;  Sosioraster.

Denne undersøkelsen har vært en fast del av Kantars årlige Forbruker og Media siden 2002 og er Norges suverent største i sitt slag med over 10.000 intervjuede.

I alle disse årene har Jan Blichfeldt akslet ledertrøyen, men tiden er kommet til å gi stafettpinnen videre.

Norges første firma spesialisert rundt målgruppeinnsikt heter fra nå av Fjeld Blichfeldt,  ettersom Dag Inge Fjeld overtar som leder etter Jan Blichfeldt. Begge fortsetter som partnere og rådgivere i firmaet. 

Ny leder er Dag Inge Fjeld, en nestor på Sosioraster målgruppeanalyse og rådgivning rundt dette. Også mye benyttet som ekspert av media som NRK, Tv2 etc. hvor han veksler fra amerikansk utenrikspolitikk til pop- og rockhistorie. Og ikke minst samfunnsanalyse, målgruppeinnsikt og merkevarestrategi.

BTF Innsikt as skifter navn og leder